BULGARIAN ELECRAFT TEAM CONTEST OPERATIONS

STORY 2013

TC0A 



     Честно да си кажа след връщането от експедицията бях така психически натоварен от неудачите в битката с природата , че нямах желание да пиша нищо за случилото се на остров Боджаада. Много мило ми стана от коментарите на Братушките в техния форум и от вдигнатите глави на момчетата.Най-хубавото е ,че бяхме истински отбор.Всъщност се оказа,че от лошото винаги има и по-лошо.Ние все пак успяхме да довършим контеста.Да! Не сме в топ три, но уроците са научени и догодина,ще бъдем три пъти по мотивирани,силни и подготвени.
       Планирането за тазгодишната експедиция започна дни след завръщането ни от миналогодишната TC2M.Оферти за участие бяха отправени на LZ3YY и LZ1CNN.Направихме си анализ и набелязахме точките за действие.Организирахме си тренировачно участие в RDXC от LZ6C, където проверихме на практика дали рабоят новите кутийки.Експеримента беше успешен.Поръчахме една нова антена за 20м.Нова система за комутиране на антените също беше в разработка.Доста нови неща се по насъбраха и работата от година на година става все повече и повече , но важен е резултата.С наближаване на заминаването към групата се присъединиха още трима души LZ3ND,LZ1DCW и ТА3D.Недостиг на оператори нямаше , напротив.
        Нашия редовен участник НЕНО , тръгна с микробус от Балчик 20 минути след края на LZDXC 2013.Точно толкова, колкото
да разкача Елекрафтите и стъпалото.Другото беше натоварено предварително . Вечерта той беше в Лом при LZ2UW и LZ1ZF , там преспа,натовари още багаж и в понеделник (18 ноември) сутринта тръгна към София , където взе багажа на LZ5VK .Късния следобед Нено беше в Карлово при LZ1NK.Там микробуса окончателно беше натъпкан с багаж. През нощта с/у вторник (19 ноември ) кервана тръгна. По същото време аз и LZ3YY доближавахме границата при кпп Малко Търново.Целта беше на другия ден в ранния следобед да сме на острова.Всичко се движеше по план , успяхме около 12.00 да сме на ферито
за острова.Оказа се ,че  тръгва чак в 14.00 ,а не както ние знаехме в 13.00 .Хапнахме и поговорихме в едно ресторантче на порта.В 15 часа  без нещо вече бяхме в хотела и след кратки разговори с хотелиера Ахмед Бей се договорихме за 5 стаи . Една  от който щеше да е шак .Разделихме се на групи и се втурнахме по задачи.До вечерта вдигнахме вертикали за 160,80 и 40 м. Опразнихме стаята за шак и нагласихме две станции. Вечерята беше царска. За пръв път откакто аз пътувам с този отбор сме в хотел с ресторант и басейн. На другата сутрин в сряда закусихме и в 9.00 всички бяха на линия.Атакувахме антените за горните обхвати.До вечерта имахме три ягите по 4 елем за 20,15 и 10м дигнати на мачтите а също и 3 елем. спайдер за 40м .Целия ден духаше от юг. Четвъртък сутрин .Цяла нощ имаше буря, ураганен вятър от юг и дъжд.На сутринта спайдера на 40м е станал на кошница.Ягито за 15м е наклонено.Вертикала за 160 е със скъсана капацитивна шапка.Започваме подмяна на счупените части на спайдера и вертикала. Сваляме за допълнително укрепване 15 м яги. Нови две обтяжки от юг го укрепват добре.В течение на деня се приготвят няколко нови антени спайдер за 20.15.10, Беваридж на 330 градуса , RR33 за приемна антена и един GPN4B също за приемна антена.Този ден пристигна и последния ни оператор Веско LZ5VK и веднага го хвърлихме в "боя". Неговата единствена задача е да подреди и пусне целия шак .Благодарение на него за трета поредна година нямаме нищо "изгоряло". Вечерта имахме ново разпределение на задачите. В петък последния ден преди контеста ....нова нощна буря.На сутринта Спайдера за 40м пак е изпочупен.След кратки консултации се отказваме от него и започваме да строим 3 елемента делта лоп фиксиран на 330 градуса върху три опори от по 13метра.През деня правим К9АY и окабеляваме управления , ротатори ,антени ,всичко.Привечер вдигаме малкия спайдер на работна височина и се каним да направим същото с ягито за 20м , но някъде около 9-ия метър мачтата къса въже и се прибира по бързия начин. Вече няма време за нищо.Решаваме да оставим антената до там докъдето можем да я вдигнем, а това е към 6-7 метра от земята .Този стрес тест с падането антената издържа отлично, за което специална благодарност на конструктора и LZ2GY .Вечерта някой остават да пускат шака , други лягаме да поспим преди старта .
        В 02.00 първите петима оператори са на позициите.Всичко работи безупречно. Тръгваме на 80 и 40.Първите часове
правим по 380 връзки на час.чак в 06.00 минаваме на 160м за един час преди изгрев . Оказва се че сме закъснели и ни
наляга европейския пай-лап...Отдолу викат американци , но немогат да пробият.Все пак се промъкват няколко множителя
ТО7А го помня.Така се завърта контеста .Рейтовете са добри .Викат ни много. Времето се пооправя грейва слънчице ,а вятъра
намалява.Първите 24 часа звършваме с 6000 хил.връзки и 14-15 милиона точки.В неделя тръгна добре резултата приятно нарастваше, но илюзията за топ три приключи в 17.00 часа следобед.Изви се страшна буря.Резултата беше:антената за 160 счупена, 3-те елем.делта за 40 съборени, малкия спайдер с пречупена мачта забит в земята,ягито за 10м откъснато с половината от мачтата и "отнесено". До края на контеста делтите за 40 ги вдигахме два пъти в тъмницата и дъжда.Вятъра беше толкова силен, че дори на мен ми беше трудно да държа пръта прав.15 и 20 се затвориха и на практика завършихме контеста само на 80 и 40.
         Крайния резултат беше 28.3 милиона 11000 хил.връзки , 200 зони и 735 държави.
         Специални благодарности на Ахмед Бей.Такъв хотелиер друг няма.Отговаряше само с ДА на всички наши желания.На моменти ни изненадваше приятно с вниманието и грижата си към нас, за което всички ние сме му много благодарни.
В отбора участваха :
Мустафа     TA2TX
Яшар        TA3D
Кмета       LZ1NK
Капитана    LZ1CNN
Документалиста   LZ1DCW
Cable solutions  LZ2UW
Косата ми пречи  LZ3YY
Бригадира   LZ3FN
Гл.готвач   LZ3ND
Гуруто      LZ5VK
Далай лама  Нено

P.S. Снимките онагледяващи тези драматични събития може да видите в папката GALLERY

73 DE TC0A team
Уебсайт в alle.bg